مجتمع مسکونی ساحل 3

تهران، شهرک گلستان، انتهای بلوار هوانیروز، جنب دریاچه چیتگر، مجتمع ساحل 3

مجتمع مسکونی ساحل 3

تهران، شهرک گلستان، انتهای بلوار هوانیروز، جنب دریاچه چیتگر، مجتمع ساحل 3

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

این آیین نامه به منظور ایجاد و حفظ محیطی مناسب، زندگی آرام و برقراری شرایط عادلانه برای کلیه ساکنین تهیه و تدوین گردیده که امید است با رعایت کلیه مفاد آن، امنیت، آرامش و آسایش به حداکثر خود برسد.

 

بخش اول ـ اصول کلی

الف- کلیه مالکین و ساکنین برج تابع قوانین و مقررات جاری کشور از جمله قانون تملک آپارتمانها واساسنامه مربوطه بوده و عدم اطلاع از این قوانین و مقررات، رافع مسئولیت ساکنین نخواهد بود.

ب- مالکین و ساکنین برج موظفند کلیه مصوبات و دستورالعمل های هیت مدیره را که توسط عوامل اجرائی ابلاغ می گردد اجرا و رعایت نمایند.

ج- با خاطیان این آیین نامه و ساکنینی که موازین و اصول اجتماعی برج را زیر پا گذاشته و به آن عمل ننمایند مطابق با مقررات و ضوابط ذکر شده در اساسنامه برج و قوانین جاری کشور برخورد خواهد گردید.

 

بخش دوم ـ شرایط عمومی

ماده 1- کلیه واحدهای برج دارای کاربری مسکونی بوده و هیچ مالک یا مستأجری حق استفاده و بهره برداری فعالیت‌های تجاری، آموزشی و غیره را نخواهد داشت.

ماده 2- مالکین یا مستأجرینی که به قصد سکونت وارد برج می‌گردند، موظفند به غیر از جبران هزینه و خساراتی که از بابت حمل و نقل اثاثیه به ابنیه و تأسیسات می‌رسانند، نسبت به واریز مبلغی که همه ساله از سوی مجمع عمومی تعیین و اعلام می‌گردد به حساب برج اقدام نمایند.

تبصره 1- مبلغ فوق به ازای هر بار حمل و نقل اثاثیه مبلغ 1،000،000 ریال پایه به اضافه هر طبقه مبلغ 50،000 ریال می باشد.

تبصره 2- به منظور جلوگیری از هرگونه وقفه و مشکل در این رابطه، اخذ مجوز مربوطه در ساعات اداری از دفتر مدیریت برج الزامیست.

تبصره 3- اولین مالک برای یکبار حمل و نقل اثاثیه به واحد خود از پرداخت مبلغ فوق معاف می باشد.

تبصره 4- در صورت عدم واریز وجه و اخذ مجوز لازم، پرسنل انتظامات از ورود اثاثیه به داخل برج جلوگیری نموده و هیئت مدیره هیچگونه مسئولیتی درقبال خسارتهای احتمالی به مالک یا مستأجر ندارد.

ماده 3- شرایط و ویژگی‌های هر واحد مطابق با مندرجات سند مالکیت و وضعیت مکانی و استقرار آن واحد، ثابت و نامتغیر خواهد بود و هر گونه تغییر در شکل ظاهری و نمای واحد تابع ضوابط و مقررات اساسنامه برج می‌باشد.

تبصره 1- مدیریت برج می‌تواند از هرگونه اقدام مالک یا مستأجر که منجر به تغییر شرایط ناهمگون در نمای ظاهری برج گردد جلوگیری نموده و در صورت عدم تمکین وی از طریق مجاری قانونی پیگیری و اقدام نماید.

ماده 4- هیچیک از ساکنین حق نگهداری مواد شیمیایی، مواد منفجره و اشتعال‌زا در داخل واحد، انباری و پارکینگ اختصاصی و نقاط مشاع را نداشته و در صورت عدم توجه و بروز هر گونه حادثه موظف و مکلف به جبران خسارتهای وارده خواهد بود.

ماده 5- استقرار و نصب اشیاء و وسایل مانند جالباسی، جاکفشی، تابلو، گلدان، کولر، پرده پارچه‌ای و غیره در راهروها، بالکن و فضاهای مشاع ممنوع بوده و در صورت عدم توجه به تذکرات، مدیریت نسبت به ضبط و جداسازی آن اقدام نموده و ساکن متخلف نیز موظف به جبران خسارت های وارده خواهد بود.

ماده 6- ساکنین واحدها موظفند از قراردادن کفش، لوازم مستعمل، دوچرخه، نان خشک در راهروهای طبقات، راه پله‌ها و معابر مشاع بلوک به صورت جدی پرهیز نمایند تا بدین ترتیب نسبت به حفظ نظافت و ایجاد امنیت در بلوک کمک نمایند.

ماده 7- حفظ و نگهداری حیوانات در قسمت‌های مشاع ممنوع بوده و در صورت مشاهده و شکایت سایر همسایگان وهیئت مدیره پیگیری لازم و قانونی بعمل خواهد آمد.

ماده 8-کلیه بناها، تأسیسات و تجهیزات اعم از محوطه، فضای سبز، آسانسورها و تأسیسات موتورخانه متعلق به کلیه ساکنین بوده و همگان موظف به حفظ و حراست از آنها بوده و چنانچه بر اثر بی مبالاتی و بی توجهی هر یک از ساکنین خساراتی به اموال عمومی وارد شود فرد خاطی مکلف به جبران خسارت وارده خواهد بود و در صورت عدم تمکین وی، به طرق مقتضی نسبت به وصول خسارت وارده اقدام خواهد شد.

ماده 9- مالکین و ساکنین واحدهایی که بعلت نقایص ساختمانی ـ فنی و تأسیساتی موجب بروز مشکل در واحد همجوار و یا زیرین خود می‌گردند موظفند ظرف مدت یک هفته نسبت به رفع نواقص بوجود آمده اقدام نمایند و درصورت قصور، امتناع یا ممانعت وی از رفع یا تعمیر خرابی ، مدیریت موظف است پس از ابلاغ اخطار کتبی به نامبرده، خدمات مشترک واحد متخلف را تا حل موضوع و جبران خسارت قطع نماید. لازم بذکر است در صورت بروز هرگونه خسارت، جبران آن به عهده مالکین و ساکنین واحدهای فوق می‌باشد.

ماده 10- کلیه ساکنین واحدها مکلفند نسبت به رعایت اصول و موازین آپارتمان نشینی اهتمام ورزیده و از ایجاد سرو صدا و هر گونه اقدامی که باعث سلب آسایش دیگران بخصوص در ساعات استراحت عمومی می‌گردد پرهیز نمایند.

ماده 11- کلیه ساکنین بلوک‌ها مکلفند رعایت مسائل ایمنی و حفاظتی در قبال واحد خود و سایر همسایگان را نموده و با اهمال کاری و سهل انگاری باعث بروز خسارات و اتفاقات ناخوشایند نگردند.

تبصره 1- عوامل و پرسنل انتظامات در حد امکان مراقبت از اموال ساکنین را وظیفه خود دانسته لذا برای مساعدت و همراهی با آنان رعایت نکات ایمنی و حفاظتی از سوی کلیه ساکنین الزامی می‌باشد.

ماده 12- ساعات استفاده از شوتینگ و دفع زباله صبح‌ها بین ساعات 9 الی 12 و بعد از ظهرها 17 الی 21 می‌باشد لذا به منظور رعایت حقوق سایر ساکنین و حفظ مسائل بهداشتی از ریختن زباله در خارج از ساعات تعیین شده و بصورت فله جدا پرهیز گردد. لازم به توضیح است کلیه زباله‌ها می‌بایستی در کیسه‌های زباله در بسته قرار داده شده و از عدم نشت مایعات از کیسه زباله اطمینان حاصل گردد. در صورت بروز هر گونه خسارت و گرفتگی در لوله های شوتینگ، جبران آن به عهده مالکین و ساکنین واحدهای فوق می‌باشد. تاکید می گردد تخلیه هرگونه نخاله ساختمانی، الوار و ضایعات از طریق شوتینگ زباله مطلقا ممنوع می باشد.

ماده 13- به هنگام زمان های استراحت عمومی در طول شبانه روز از ایجاد سرو صدا و هر گونه عملی که باعث نارضایتی و اعتراض همسایگان می شود خودداری گردد.

ماده 14- از به صدا در آوردن بوق خودرو در سراسر معابر برج به هر منظوری خودداری نموده و میهمانان و دوستان خود را نیز از این امر بر حذر نمائید.

ماده 15- از پارک خودروی خود و میهمانانتان در راهروهای پارکینگ و محل‌های ممنوعه بشدت پرهیز نموده تا از بروز مزاحمت و خسارات احتمالی برای خود و دیگر ساکنین جلوگیری به عمل آید.

تبصره 1- مدیریت برج می‌تواند توسط عوامل اجرایی خود با نصب قبض جریمه که همه ساله مبلغ آن توسط هیئت مدیره تعیین و به ساکنین اعلام و ابلاغ می‌گردد خودروهایی را که متعلق به مالک، مستاجر، مهمان، پیک و غیره در محل پارک ممنوع توقف نموده‌اند جریمه نماید. بدیهی است مبالغ جریمه بحساب بدهی مالک یا مستأجر واحد مربوطه منظور و طبق مقررات وضع شده از آنان وصول خواهد شد.

ماده 16- شستشوی اتومبیل در هر نقطه از برج اعم از معابر عمومی و داخل پارکینگ ممنوع می‌باشد.

ماده 17- به دلیل مشترک بودن کنتور گاز و به جهت جلوگیری از ضررو زیان های وارده به خود و سایر ساکنین بلوک، نسبت به رفع اشکالات و نواقص فنی تأسیسات داخل واحد از قبیل چکه شیر آلات و هرگونه اتصالی برق و رفع صدای هواکش‌ها اقدام نمائید.

ماده 18- کلیه ساکنین و مالکین واحدها مکلفند طبق ضوابط و در موعد تعیین شده توسط هیئت مدیره نسبت به واریز سهم شارژ هزینه‌های عمومی برج اقدام نمایند در غیر اینصورت طبق مقررات وضع شده در آیین نامه با آنها رفتار خواهد شد.

تبصره 1- مالکین مسئول پرداخت حق شارژ بوده و چنانچه مستأجرین آنها از پرداخت حق شارژ خودداری نمایند، مبلغ بدهی و جرائم متعلقه به حساب مالکین منظور و طبق ضوابط و مقررات مندرج در اساسنامه و قوانین کشوری با مالک برخورد خواهد شد، بنابراین مالکین هنگام عقد قرارداد اجاره با مستأجرین بایستی تضمین کافی از آنها دریافت نمایند.

تبصره 2- مالکینی که در واحد خود سکونت نداشته و واحد تخلیه می‌باشد طبق ماده 4 قانون تملک آپارتمان‌ها ملزم به پرداخت حق شارژ و سایر هزینه‌های مشاع بوده و در صورت تأخیر در تأدیه طبق مقررات وضع شده در بخش سوم این آیین نامه با آنان رفتار خواهد شد.

ماده 19- با توجه به وجود آنتن مرکزی، نصب دیش ماهواره روی بالکن، پشت بام و غیره ممنوع می‌باشد.

ماده 20- پهن کردن البسه، پتو، ملحفه، حصیر یا پرده در بالکن بطوری که در معرض دید عموم باشد مطلقا ممنوع است.

ماده 21- نصب هرگونه نوشته، برچسب، آگهی و اعلامیه توسط مالکین یا سایرین در قسمتهای مشترک و همچنین دعوت از ساکنین و غیر ساکنین جهت بازدید از وسایل در معرض فروش نظیر لوازم خانگی مازاد بدون مجوز هیئت مدیره ممنوع است.

ماده 22- برای حفظ حرمت ساکنین و جایگاه رفیع مجموعه، از انجام هرگونه رفتار و عملی که به این مهم خدشه وارد می‌آورد به شدت پرهیز گردد، لذا در صورت عدم رعایت موازین اخلاقی و مغایر شئون اجتماعی با افراد خاطی بطرق مقتضی و قانونی برخورد خواهد شد.

ماده 23- استفاده از پارکینگ صرفا جهت پارک خودرو بوده و تبدیل آن به محل نگهداری اسباب و اثاثیه به هر شکل ممنوع می‌باشد.

ماده 24- چنانچه خودروی هریک از ساکنین، روغن ریزی داشته باشد، مالک یا استفاده کننده آن موظف است در سریعترین زمان ممکن، عیب خودرو را رفع نماید، درغیر اینصورت از ورود خودروی وی به پارکینگ ممانعت به عمل آمده و هزینه نظافت محل فوق بر عهده مالک خواهد بود.

ماده 25- از آسیب رساندن به فضاهای عمومی از قبیل پیلوت‌ها ـ راه پله ـ زیرزمین خودداری نموده و همچنین به فرزندان خود تذکر دهید تا از ورود به باغچه‌ها و صدمه زدن به فضای سبز برج جدا خودداری نمایند.

ماده 26- در وقت استراحت و خواب همسایگان، تعیین شده در قانون تملک آپارتمان ها، از کوبیدن میخ به در و دیوار ـ استفاده از مته برقی و بلند نمودن بیش از حد صدای وسایل صوتی و تصویری و روشن نمودن لوازم خانگی مانند جارو برقی چرخ گوشت و ماشین لباسشویی خودداری گردد.

ماده 27- هرگونه عملیات در واحدها که به هر طریقی موجب تغییر رنگ، اسکلت و سازه، نمای خارجی، تاسیسات و دیوار داخلی داکتهای محل عبور لوله های تاسیسات، دیوارهای اصلی و ... ساختمان شود مطلقاً ممنوع است. سایر تغییرات منوط به موافقت هیئت مدیره بوده و بایستی با اخذ مجوز از دفتر مدیریت صورت گیرد بنابراین مالکین موظف می‌باشند حداقل 15 روز قبل از شروع تعمیرات، درخواست کتبی خود را با ذکر تاریخ شروع و شرح تعمیرات مورد نظر به دفتر مدیریت اعلام، تا مجوز لازم صادر گردد در غیر اینصورت از ورود هر نوع مصالح ساختمانی به داخل برج جلوگیری خواهد شد.

تبصره 1- در صورت اخذ مجوز تغییرات داخلی واحد، مالک موظف است هزینه تعیین شده توسط هیئت مدیره را به منظور جبران هزینه ها و استهلاک وارد شده به حساب برج واریز نماید.

تبصره 2- مبلغ فوق برای تخریب دیوار به ازای هر متر 400،000 ریال (متر مربع 1،600،000 ریال) به اضافه هر طبقه مبلغ 50،000 ریال می باشد.

ماده 28- مالکینی که قصد فروش یا اجاره واحد خود را دارند موظفند قبل از عقد قرارداد خریدار یا مستأجر را به دفتر برج راهنمایی نمایند تا از نحوه نقل و انتقال و مقررات جاری برج اطلاع حاصل نمایند.

ماده 29- هر ساکن یا مالک موظف است جهت اخذ مجوز خروج، حداقل 7 روز کاری قبل از انتقال هرگونه اسباب و اثاثیه، با در دست داشتن اسناد پرداخت شارژ و کلیه بدهی های معوقه و پرداخت وجوه استفاده از آسانسور به دفتر مدیریت مراجعه نماید.

ماده 30- زمان اسباب کشی و حمل مصالح ساختمانی به داخل برج بشرح زیر اعلام می گردد، بدیهی است در خارج از زمان تعیین شده به هیچ عنوان اجازه ورود داده نخواهد شد.

الف- شش ماهه اول سال:

همه روزه صبح‌ها از ساعت 9 الی 13 و بعدازظهرها از ساعت 17 الی 20

ب- شش ماهه دوم سال  

همه روزه صبح‌ها از ساعت 9 الی 13 و بعدازظهرها از ساعت 16 الی 18

ماده 31- نگهبانان موظفند افراد غریبه را شناسایی نمایند لذا شایسته است که اینگونه افراد با متانت به سئوالات آنان پاسخ دهند و در صورت نیاز، تا اخذ تایید از مالک مدعو، از ورود مهمان جلوگیری به عمل آورند. شایسته است در صورت دعوت مهمان، نام و شماره خودرو، پیش از ورود مهمان در اختیار نگهبانی قرار داده شود.

ماده 32- وسیله نقلیه حامل میهمانها اجازه ورود به پارکینگ برج را نخواهند داشت (مگر در محل پارکینگ مالک واحد مربوطه). مالکین باید محترمانه مراتب را به استحضار میهمانان خود برسانند.

ماده 33- با توجه به محدودیت پارکینگ مالکین تحت هیچ شرایطی مجاز به اشغال پارکینگ دیگری نمی باشند مگر در موارد خاص و با مجوز از دفتر مدیریت.

ماده 34- حساسیت دستگاه دزدگیر اتومبیل خود را طوری تنظیم نمائید که آژیر آن در ساعات پایانی شب بدون جهت به صدا در نیاید.

 

بخش سوم ـ جرائم و تنبیهات

ماده 35- مالکین و ساکنین واحدها موظفند نسبت به واریز حق شارژ واحد متبوع خود تا پانزدهم هر ماه اقدام نمایند تا امکان پرداخت هزینه‌های جاری همان ماه برای هیئت مدیره میسر و امکان پذیر باشد. عدم توجه به این امر باعث بروز مشکلات و فراهم شدن مشکلاتی برای عوامل اجرایی و سایر ساکنین می‌گردد.

لذا تأخیر در پرداخت موجب جریمه دیرکرد بشرح ذیل می‌گردد:

1-  اعلام کتبی بدهی به واحد مربوطه و فرصت پرداخت بدهی تا پنجم ماه بعد.

2- اعلام اسامی بدهکاران به مدیر اجرایی و انجام هر اقدامی که منجر به وصول مطالبات گردد.

3- در صورت عدم توجه به اخطارها و اعلام ها از ششم ماه بعد تا پایان ماه معادل 10% مبلغ شارژ جریمه روز شمار بحساب بدهی واحد منظور می گردد.

4- اعلام صورت اسامی بدهکاران بیش از دو شارژ به کلیه واحد های برج از طریق نصب در تابلو اعلانات.

5- در صورت ادامه تأخیر در پرداخت از ابتدای ماه دوم تا پایان ماه معادل 20% مبلغ شارژ جریمه روز شمار محاسبه خواهد شد.

6- تأخیر در پرداخت هزینه شارژ بیش از دو ماه علاوه بر اعمال بند های2و 4 منجر به تنظیم اظهارنامه علیه ساکن خواهد شد و جریمه تأخیر از ابتدای ماه سوم معادل 20% شارژ، جریمه روز شمار محاسبه خواهد گردید.

7- چنانچه مالک یا مستأجر ظرف مدت سه ماه نسبت به واریز بدهی شارژ معوقه خود اقدام ننماید نسبت به تنظیم و ارسال دادخواست علیه وی اقدام و علاوه بر مبلغ بدهی و جرائم متعلقه در بند های 2و 4و 6 هزینه های دادرسی، ابطال تمبر و غیره نیز از وی مطالبه خواهد گردید.

8- تصویر رأی صادره از مراجع قضائی و قانونی در خصوص محکومیت واحد متخلف عینا در تابلو اعلانات برج الصاق خواهد شد.

9- چنانچه بر اثر عدم پرداخت سهم هزینه‌های آب ـ برق و گاز مشاع بلوک‌ها خسارات جانی و مالی به سایر ساکنین وارد گردد ساکنین بدهکار در برابر مراجع قضائی مسئول و جوابگو خواهند بود.

10- تأخیر در پرداخت هزینه‌های برق‌، آب و گاز اختصاصی بلوک‌ها نیز دقیقا مطابق نـــحوه اعمال جرائم و اقدامات ناشی از تأخیر در پرداخت شارژ عمومی خواهد بود.

 

بخش چهارم ـ مقررات متفرقه

ماده 36- این آیین نامه در3 بخش و 36 ماده و 11 تبصره تهیه و در مجمع عمومی مورخه 26/9/1394 قرائت و نسبت به همه بندها رای گیری و مورد تصویب قرارگرفت که پس از تکثیر در اختیار کلیه (واحدها) قرار خواهد گردید تا با مطالعه دقیق آن و رعایت مفاد مربوطه، برگ پیوست را امضا و جهت درج در سوابق به هیئت مدیره تحویل گردد.